Pokud má některá z internetových prezentací splnit to, co se od ní od samého počátku očekává, musí jí být nejprve zajištěna dostatečná sledovanost. Protože dokud sem nezavítávají žádní návštěvníci, je naivní doufat, že se splní to, co je jejím hlavním posláním, tedy předávání určité nabídky či poselství dál.
Zkrátka a dobře – když na internetovou stránku nikdo nepřijde, je tato zcela zbytečná. A je naprosto jedno, co na ní je umístěno.
Jenže jak přimět světovou nebo alespoň lokální veřejnost, aby se o konkrétní výtvor zajímala? Jak někoho přesvědčit, aby otevřel to, o čem nejspíše ani netuší, že to vůbec existuje? To je logicky nadlidský výkon. Kterému by možná napomohla reklama na nějaké jiné stránce, jež se ale rovněž mine účinkem, není-li navštěvována ani tato.
Nízkou nebo nanejvýš mizivou návštěvností tedy internetové prezentace a jejich majitelé logicky trpí. Jenže co tito – a není jich málo – mohou dělat, že?
Vlastně něco udělat mohou. Mohou si zajistit podporu v podobě SEO optimalizace webu.
Je to totiž právě taková optimalizace pro internetové vyhledávače, jež efektivním způsobem zajišťuje zvýšení zájmu internetových vyhledávačů o konkrétní web. Pomocí takových úprav webu samotného, správné volby klíčových slov, propagace, linkbuildingu a copywritingu se tu dosahuje toho, že ony automaticky fungující vyhledávače začnou považovat právě dotyčnou prezentaci za daleko dokonalejší. A díky tomu se onomu výtvoru dostane větší pozornosti a také umístění na některé z předních pozic v seznamech toho, co vyhledávače nabízejí těm, kdo s jejich pomocí pátrají po tom, co je zajímá.
Díky optimalizaci tak lze dosáhnout toho, že se web dostane ze zadních pozic, na něž prakticky nikdo nezabrousí, až na místa, na nichž je publiku přímo na očích. A to znamená velkou pravděpodobnost otevření četnými uživateli internetu.
A to je to hlavní. Protože až pak se stane obsah takového výtvoru známým a využívaným.