Na světě neexistuje obchodník, který by nepotřeboval zákazníky. Potřebuje je každý, internetové obchodníky nevyjímaje, a čím je zákazníků víc, tím lépe. Protože zákazníci znamenají peníze a peníze znamenají úspěch a spokojený život, který si samozřejmě nechce nikdo odpírat.
Jenže toužit po dostatku zákazníků nestačí. Taková touha obvykle vyšší návštěvnost žádnému tradičnímu obchodu ani e-shopu nepřinese. A když se tedy nějaký internetový obchod potýká s nedostatečnou návštěvností, je to pro jeho majitele problém. Protože nepřijdou-li někam potenciální klienti sami, jak je k tomu vlastně přimět? Co udělat, aby si lidé našli cestu tam, kde je o ně coby o zákazníky zájem?
Internetové obchody prostě musí vzbudit zájem lidí. A toho dosáhnou nejlépe tak, že nejprve vzbudí zájem internetových vyhledávačů o svůj web. Protože jsou to právě vyhledávače, jež mohou zvýšit na každém webu návštěvnost. A to tím, že umístí v seznamu toho, co předkládají internetové veřejnosti, určitý web na přední pozici, tam, kde ho každý z hledajících lidí určitě snadno najde a s největší pravděpodobností i otevře.
A tak je často třeba provádět takovou optimalizaci alias SEO – e-shop ji prostě potřebuje, aby získal dostatek návštěvníků, z nichž by se posléze stali jeho zákazníci. Bez toho by se v dnešní silné konkurenci jen tak nějaký obchodník na internetu neuživil, bez toho by bylo mnohé podnikání na internetu nemyslitelné.
A jak se optimalizuje? Někdy laicky, což ale přináší jenom nevelký efekt, a někdy odborně, s pomocí profesionálů, kteří toho mohou pro e-shop a jiný podnikatelský web hodně udělat. A je pochopitelné, že lepší je to, co zabírá, a to navzdory tomu, že nemusí být cena SEO v takovém případě nejnižší. Protože když se podaří optimalizovat dokonale, přijdou na web noví zákazníci. A spolu s nimi i žádoucí zisky.